Kommer inte på någon rubrik

Varit en lång dag. Har fått iväg min slutgiltiga projektplan till Nutrition Unit och inväntar deras kommentarer innan jag skickar ut den till resten på World Food Programme. Tror det blir bra denna gång. Sen har jag spenderat en timma med att faxa massa papper och jag tycker faxar är väldans krångliga.... Men har fått mycket gjort idag. Känns skönt!

Idag kom en man från huvudkontoret för att informera om svininfluensan. Nu är vi i säkerhetsfas 5, så det är lugnt. Men hamnar vi i fas 6 så är det dags att vara försiktig. Han rådde även att man skulle bunkra upp med mat för 6 veckor framåt, just in case. Och det är inga problem hemma hos mig. Släpade hem rätt mycket från Thailand....

Igår var jag på banken och fixade Lao bankkonto. Fick även reda på att jag kan använda mina svenska bankkort för att ta ut pengar där. Här finns ju som sagt ingen bankomat och folk har sagt att det inte går att använda bankkort ens inne på banken. Flera gånger har jag haft lite pengatrubbel och har fått åka till Pakse för att ta ut pengar. Detta hade jag alltså sluppit...så det är ju en lättnad att veta att jag kan ta ut pengar i Salavan. Det tog ju dock lite tid, först måste de ringa till Vientiane för att ta reda på den svenska kursen, sen ska det omvandlas till dollar och sen ska dollar omvandlas till kip (lao-pengar). Money, money, money...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0