Något bättre

Idag känns det något bättre. Har börjat vänja mig igen vid grusvägar, kackerlackor, min fläkt på natten (no more AC...), min cykel och Lao-maten (idag blev det tradig nudelsoppa på kontorets  favvo-nudelställe, dock inte mitt). Och vårt hus som på senaste tiden är invaderat av olika skalbaggar och kackerlackor. Såg en mystisk jordhög inne på badrumsgolvet mellan väggen och kaklet och misstänker termiter....

 Det går undan med projektet. Har haft en lång diskussion med en kvinna på huvudkontoret idag om vilken typ av information jag kan hämta därifrån. Det är onödigt för mig att undersöka massor om food security när denna typ av information redan samlats in. Sedan är min bakgrund nästan klar. Har sammanfattat malnutritionen i södra Laos. Lite klurigt då det inte finns så många rapporter eller studier om läget just i södra Laos. Så det fick bli en del ord- och sifferbajsande. Har även grejat med fotnötter och jag är väl inte bästa kompis med Word för tillfället. Det var ju ett tag sedan jag skrev den där fisteluppsatsen...

Inkorgen är full av svininfluensa-mail från massa FN-doktorer. Och dessutom har jag fått ett pandemic-kit med mask, handskar och annat krafs. Så nu är jag beredd ifall det skulle gå illa! Peppar,peppar.

Okidoki, arbetsdagen är slut men jag ska sitta lite till och greja med ett formulär i Excel (inte heller min bästa kompis...).

Kommentarer
Postat av: Katarina

Roligt höra lite bättre. Stora omställningar hela tiden. Inte lätt med alltför tvära kast. Har faktiskt tänkt på svininfluensan, men inte velat säga ngt. Har dock inte hört något från Laos eller Thailand. Dessutom verkar det inte vara en alltför aggressiv influensa, men var rädd om dig och använd allt skydds-kit du får! Vi höres K puss o kram

2009-05-05 @ 19:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0