Matinspiration

Idag är det lördag även i Laos... Sov ända tills 10.30, rekord! Igår kväll sprang jag runt på marknaden och man blir väldigt inspirerad till matlagning av att gå där. Undataget är väl köttavdelningarna på marknaden som stinker...lik. Försöker alltid diskret hålla för näsan eller sluta andas när jag går igenom där. Nu börjar det bli säsong för ananas, drakfrukter och papayor som finns i höga berg på marknaden, det är trevligt!




Allt detta för bara 10.000 kip (ca 10 kr). När jag skulle handla löken så ville han ha 10.000 kip... Jag visade honom alla andra kassar och sa "detta har jag fått för 10.000 kip, så jag tänker bara betala 500 kip för löken". Punkt slut. Han gav med sig.




Vårt kök. Innan jag flyttade in var det ganska tomt...



Likaså i kylen... Men grejen är att man måste förvara nästan allt i kylen pga alla kryp och då blir den lätt lite överfylld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0