I'm back!

Jag är tillbaka efter 16 dagar i fält (det kanske inte låter mycket men 16 dagar i bushen känns som det dubbla). Jag fixade det! Men har dock åkt på en rejäl förkylning. Började i fredags med huvudvärk. Sedan bihålorna. Sedan halsen. Och till sist öronen. Men ingen feber som tur var. Öroninflammationen börjar avta (är dock halvdöv än så länge på ena örat...) och öronbarnet i mig känner av när penecillin behövs och jag tror nog att jag slipper åka till sjukhuset. Avvaktar tills ikväll. Men åker inte till Thailand denna gång utan får bli lokala sjukhuset här. Det gäller ju bara en titt i örat och antibiotika så FN-doktorn i Vientiane får tycka vad han vill.

Och när jag kom tillbaka till kontoret blev det julafton för mig. Ett paket från Sverige låg på mitt skrivbord (som skickades i påskas...segt system i Laos). Mörk choklad, sojafärs, kikärtor, buljong, tortillabröd,öronproppar, vitaminer, tidningar, bok (En spricka i kristallen), cd-skivor (Sofia Karlsson, Anna Järvinen och Maia Hirasawa. Papsen vet hur det ska vara!) och inspelad Melodifestival på dvd! Uppiggande såhär en regning dag i Laos. Tack till alla inblandade=) Jag kommer njuta av varenda kikärta och varenda bokblad och varenda schlagermelodi!

Det har gått bra i fält. Intervjuerna har funkat och jag har fått mycket information till min rapport. Imorgon åker samma gäng ut i fält igen men jag behöver vila och äta choklad i helgen så möjligen åker jag ut på måndag eller onsdag.

Nu ska jag be chaffisen köra mig hem. I vanlig ordning kommer en fältrapport upp på bloggen så småningom!



Jag och min choklad! Hem till sängen med en kopp te och några rutor och lite Mello!



Ps. Idag är det exakt 2 månader kvar tills planet lyfter från Bangkok back to Sweden. Nedräkningen kan börja... (den började i och för sig redan 2 februari men nu känns slutet mer nära...). Ds.

Kommentarer
Postat av: katarina

Hej gumman! Välkommen hem (till Salavan men allra mest till sveden) Vi har också börjat nedräkningen. Har informerat grannen om paketutlåtandet, B säger o hälsar att det var inget...Var nu uppmärksam på örat, o unna dig lite vila innan nästa fälttur. Roligt att intervjuerna fungerade och att du fått material att bearbeta. Men det tar du väl sen.. Pussar från Ka, Ma o Pa

2009-05-27 @ 17:23:07
Postat av: Sujeela

Skönt att höra från dig gumman! Krya på dig!

2009-05-27 @ 18:57:29
URL: http://kenzosplace.blogg.se/
Postat av: Monica

Så glad att läsa att allt gått bra. Synd bara att du blivit sjuk, men som tur var inget tropiskt. Du passar bra i chokladen, njut! Och soffa nu ner dig och kurera dig. Nu har du ju fått nytt förströelse material till skärmen. Har precis fått veta att du fått nytt kusinbarn i natt, en flicka o allt har gått bra.

Puss o kram

2009-05-27 @ 23:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0