Arriba!

Det har varit två dagars resande. Hua Hin-Bangkok-Ubon-Pakse-Salavan. Men det var det värt. Usch, det var inte roligt att skiljas åt på flygplatsen. Är tillbaka i Laos och måste anpassa mig till livet här igen och sen ska det nog bli bra. Innan vi skiljdes åt på flygplatsen kom Sophie på en briljant metod som jag ska använda när det känns tufft. Jag kallar den för arriba-metoden:
1) Ta två djupa andetag
2) Gör en flamenco-klapp
3) Skrik arriba!

Så med lite arriba och Marabou mjölkchoklad ska jag nog överleva de "första" dagarna i Laos. Och överleva dagarna på kontoret. Har mycket att ta itu med de närmsta dagarna men när allt är klart blir det förhoppningsvis lugnare. Den elfte maj är det dags för fält igen så då gäller det att vara redo! Dessutom har jag gått upp 2 kg (säkert den där pizzan i Thailand med massa ost i kanterna och extra mozzarella på toppen) . Vägde mig för 1 baht på ett köpcentrum i Thailand. I fält är det som bekant ormbunks-dieten som gäller så dessa 2 kg har nog kommit på sin rätta plats. Jag måste ju ha koll på mitt food programme också. Inte bara världens... Och apropå det har jag nu försäkrat mitt omega-3 intag eftersom Sophie tog med sig linfrökapslar till mig! Varje dag tar jag även en veggie-vitamintablett. De gånger jag känner att jag inte har koll på World Food Programme kan jag i alla fall trösta mig med att jag har stenkoll på Sannas food programme.

Bilder från Thailand dyker upp så småningom...

Kommentarer
Postat av: Sophie

Arriba!!! Ja, nu blir det vardag igen...ingen mer Swensen´s, pizza company, Rotti eller Starbucks....nej nu blir det jobb och ingen lyx. Hoppas du har det bra nu och klarar allt du ska ta itu med. Hold on, hold on be strong!

2009-05-04 @ 21:37:55
URL: http://www.kenzosplace.blogg.ses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0