Många fester för många olika tillfällen

Personalmötet som var tänkt att hållas igår då jag skulle presentera min projektplan har blivit uppskjutet tills idag eftersom chefen=HJ=min supervisor blev sjuk. Så vi får hoppas det går bra idag. Ikväll ska vi ha goodbye party för en som ska sluta här på kontoret. Här på kontoret verkar det som om de kommer på alla möjliga anledningar till att få festa till det och dricka öl....welcome party, goodbye party, opening party...

Igår kväll var jag och Air ute och åt middag och förutom alla flygmyror så var det en trevlig kväll.

Igår eftermiddag var jag i full gång att ladda upp bilder men helt plötsligt bröts strömmen och därmed bryts även internet. Normalt kommer strömmen tillbaka efter någon minut igen men tyvärr så höll det i sig längre igår. Men nu kommer lite bilder från invigningen förra veckan:






Country directorn och provincial governer klipper bandet



...och kontoret är officiellt öppnat!



Dags för champagne och mat!



Amphone och HJ kidnappade min kamera och knäppte lite bilder. I bakgrunden ser ni linslusen Touliya som försöker springer för att komma med på bilden. Han var en riktig linlus denna kväll.



Översta raden fr vänster: Chandy som ska sluta idag (med karaoke micken såklart), chaffisen Phovieng, Sanna the intern, chaffisen Vongthan, Vongdala program assistant för School Feeding, lokal-tv killen sticker upp där överst, PES kille, Sitthisak logistics and admin assistant, Thongvang chaffis.

Nedersta raden fr vänster: Touliya field monitor för PRRO (med mina solbrillor...), HJ the boss, Country Dircetor Karin, Amphone field monitor för PRRO



Chandy försöker lära mig traditionell lao dans. Sjukt koncentrerad! Det går ganska sakta men det gör det nästan ännu svårare att hålla takten....


Lilla Touliya hade nog fått i sig för mycket Beerllao, han var speedad hela kvällen. Till slut satt han ensam på en motobike och sjöng karaoke för sig själv. Det var en rolig syn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0