Robinson-Sanna

Det har varit en lång dag...steg upp klockan 6 för att ta bussen tillbaka till Salavan. Idag har jag cyklat till marknaden och inhandlat en blender och bananer och mango så nu ska jag bara ragga upp lite is så hoppas jag få till en god shake! Idag har jag lagat indiskt hemma i köket. Det blev en gryta med splittade mungbönor (det närmaste man kommer linser här), lite kokosmjölk, potatis, lök ooch curry. Och det blev väldigt gott och min kropp hurrade över att äntligen få lite protein. Har suttit på kontoret på eftermiddagen och skypat lite. Nyss kom nattvakten in och var väldigt pratglad. Det visade sig att han pratar franska så det var ju trevligt att kunna kommunicera. Många i den äldre generationen talar franska pga Indokina-tiden.

Nu börjar det mörkna och jag ska cykla hemåt. Det åskade och regnade förfärligt tidigare idag så jag hoppas inte det kommer tillbaka. Strömmen brukar ofta försvinna då och har man otur stängs vattnet också av. Ficklampa är ett måste här!

Ha en trevlig lördagskväll och missa inte Robinson på fyran! Synd att jag inte kan se det men å andra sidan lever jag ibland Robinson-liv här nere. Ormbunke istället för palmhjärta och by-möte istället för Ö-råd.... Och såklart tuffa utmaningar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej min Robinsonvinnare!

Du är så duktig som fixar djungellivet. Har dåligt samvete för att jag inte fixat skypen men lever nog stressigare än någonsin förr. Du får titta på våra bloggar. Uppdaterar när jag hinner iaf, så där är lite att läsa. kullalamm.blogg.se och annagramdesign.blogg.se.



Kommer du ihåg robinson Jerker? "Hur gick det på tävlingen?" Tänk att han vann. Galet.



Ta hand om dig vännen!

Puss å Kram från Hittarp

2009-03-21 @ 12:51:48
URL: http://annagramdesign.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hejsan igen! Paps o jag ska försöka titta på robinson ikväll. Ska försöka beskriva för dig sedan. Kanske du kan känna igen dig en del från dina strapatser. Du hade ju dock inte ett helt TV team bakom dig, så jag tycker nog att det är dina strapatser som verkligen räknas. Dessutom gör du ju ditt uppdrag för att förbättra i världen, inte försöka få en massa vinstpengar! Men lite underhållning kan vi ju få. Hoppas du kan få reda på hur man bäst skickar paket, gör en önskelista på filmer och sojapreparat, så ombesörjer vi detta. DVDn med melodifestivalen håller på att iordningställas och skickas då i samma paket. Puss, puss från K o R

2009-03-21 @ 15:45:06
URL: http://fromesswithlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-03-21 @ 15:47:39
Postat av: Anonym

2009-03-21 @ 15:48:16
Postat av: Sophie

Hallojsan! Kul att läsa alla inlägg och se en färsk bild på dig och på det omtalade kontoret. Hoppas att du fick till en god shake...mango är ju såååå gott och det smakar säkert hundra gånger godare där nere! Eller? All frukt är ju godare där tycker jag!

Lycka till med badminton...kom och tänka på när vi spelade tennis i buffaloskor...hahahaha!!!

Puss

2009-03-21 @ 17:39:02
URL: http://kenzosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0