Del 5: Fält i maj! Bättre sent än aldrig...



Jag höll på att få spader! Det är väldigt ovanligt att folket i byarna matar sina småttingar med nappflaska så jag blev nyfiken på innehållet i flaskan. De svarade kondenserad mjölk. Snacka om sockerchock. Men efter lite rotande i köket visade det sig vara någon typ av välling.


 Vi sover ju alltid över i byarna. Det känns som man är på läger! Ett väldigt primitivt läger utan chips och filmkväll...



Och ett läger utan elektricitet. Fram med ficklampan! Här ser ni chaffisen Santy som spanar efter mat i mörkret.



Hoppbilder är kul!



Yes, it is! Här är vi precis vid Vietnamesiska gränsen.



Försökte få med Santy på en hoppbild, vi var inte så synkade. I bakgrunden ser ni Vietnam-gränsen. Jag ville kika närmare och ta en titt på flaggan. Men då skrek mina överbeskyddande grabbar NEJ! Jag fick inte ens gå nära bommen. Hade inget pass med mig så de var väl rädda för kontroll-gubabarna skulle bli arga. Det är inte lätt att vara den som vill utmana ödet och inte få sin vilja igenom i ett sällskap med överbeskyddande människor...men de kan vara rätt bra att ha ändå!



Vacker utsikt! Och lite svindel-varning! Detta är de djupaste skogarna i Laos.



Big bomb! UXO Lao som rensar bland minor har uppenbarligen inte hittat hit ännu.




District centre. Ni ser hur lågt molnen lägger sig, inte konstigt att det regnar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0