Många bollar i luften

Det är lite stressigt denna vecka. Känner att det är lite för många grejer som snurrar runt i huvudet. Jobbansökningar, application letter till Public Health masterprogrammet, nutritionsrapporten, och ännu en ny rapport som är påbörjad idag om olika NGO:s (non-governmental organizations) i Salavan och Sekong, och mitt housewarming party på lördag med hela Salavans västerländska befolkning (ca 15...). När jag har party så ska det banne mig vara party (och får ofta skylla mig själv när jag står där stressad som aldrig förr och ska dekorera 50 miniprinsessbakelser) men har inte riktigt hunnit planera allt ännu. Så det får snart bli dags för Housewarming Party Food Programme.

Idag på förmiddagen har jag varit och intervjuat två organisationer som arbetar i Salavan. Först bar det av till Village Focus International och sedan Oxfam Australia. Jag undersöker i vilka områden de arbetar, vilka projekt de har, vilka samarbetspartner de har i regeringskretsarna och samtidigt promota WFP och förklara hur vi kan samarbeta i framtiden. Sedan ska även några andra organisationer besökas i Salavan. När det är klart blir det dags för Sekong (grannprovinsen där WFP också arbetar) och se vilka filurer som håller till där. Och allt detta ska rymmas i en rapport som HJ ska använda för future project implementation.

Regnar mycket nu. Lite grått och trist. Men vissa dagar stekhett. Ingen ordning och reda.
Hundarna mår bra men är lite stökiga emellanåt, äter upp nytvättade underkläder och bråkar. Igår blev de badade och shamponerade men självklart ska de rulla sig i sanden precis efteråt. Det var nog allt för idag! Just det, igår fick jag en rejäl bula i pannan när jag slog i huvudet i ett zinktak på marknaden. Marknaden är inte byggd för jättar som jag.


Musmiga mästerverk! Och tror nog det är Anne som stod för fotograferingen.

Kommentarer
Postat av: Monica

Mums, mums, ser fram emot att smaska i mig dessa söta princessor.O jag känner någar till.

Tror inte du behöver H W P, dina fester är fulländade, precis som du sweety.

2009-06-11 @ 22:52:58
Postat av: Anne

jepp, jag har tagit denna fina bild

2009-06-15 @ 14:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0