Om lite allt möjligt

I morse gick jag upp tidigt för att steka pannkakor till frukost. Precis smetat ner pannan med första pannkakan och strömmen går. Det var inte snällt! Så det var bara att vänta ett tag och sedan kom strömmen lyckligtvis tillbaka och vi kunde få mumsiga pannkakor till frukost! Och dessutom är jag rätt glad på köksfronten för jag får låna en fungerande stekpanne-kokplatta (?) av Noi vilket innebär att jag inte längre blir lika begränsad i köket (dvs jag kan steka pannkakor varje dag!).

Idag fyller Farmor 92 år och vi pratade en lång stund på telefon, det var mysigt! Hon tycker det är ganska häftigt det här med tekniken och hänger med i svängarna: "Det borde finnas sånt där bredband i himlen så att man kunde prata med dom där uppe".

Och vad händer på the office idag? Förutom ett strömavbrott (igen) så har jag funderat på om jag ska använda medelvärde eller median i sammanställningen av den insamlade informationen. Det skiljer sig ganska mycket mellan de intervjuade hushållen (exv hur många måltider/dag, hur ofta de äter vissa livsmedel...) så det kan lätt bli ett missvisande resultat pga denna variation. Och då om jag inte minns fel så är median bra att använda. Jag njuter inte direkt av att sitta och skriva på min rapport. Det är inga roliga dagar på kontoret nu. Men tur är att jag har roligt utanför kontorets dörrar. Igår blev det mexicano-dinner och falskt gitarrspel. Arriba!

Kommentarer
Postat av: Anne

vem sa det där om bredband o himmlen? farmor? Det var det absolut bästa jag någonsin hört, teknikern som knäcker den nöten blir min Gud.

2009-06-03 @ 11:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0