Tacka vet jag asfalt!

Äntligen tillbaka! Igår satt jag i en bil mellan halvåtta på morgonen och halvåtta på kvällen. Vägarna är inte att leka med under regnsäsongen. På ditvägen satt vi fast i en lergrop i tre timmar innan vi kom loss. Igår tog hemresan extra lång tid eftersom vi var tvungna att vända om och köra en annan väg pga av landslides i bergen. Men till slut kom jag hem. Och i torsdags var det inte ens säkert att jag skulle få komma hem. Eftersom de jag åkte med ut i fält skulle stanna en vecka till så var det planerat att en annan chaffis från kontoret skulle komma och hämta mig. Men han kunde inte komma ända fram pga höga vattennivåer i floden så alternativet var att jag skulle åka med en läbbig&lerig&långsam lastbil med främmande Lao-män. Hallå, vad hände med all säkerhet som FN tjatar om? Ok, detta skulle jag göra på egen risk men samtidigt var det det enda alternativet. Men som en skänk från ovan så mötte vi "the district governor" (högsta hönset i distriktet) på marknaden och som tur var skulle de åka mot civilisationen på fredagen så jag fick åka med i deras bil.

Nu har jag massa massa massa att göra för att rapporten ska bli färdig i tid. Bilder från the last field trip kommer! Även om det bara är 5 dagar kvar på kontoret och 12 dagar kvar tills jag är hemma så känns det som en evighet och ännu ser jag inte riktigt ljuset i tunneln.



Lervälling...och en bekymrad Phovieng (chaffisen)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Oj, jäklar vilken lera!!! Skönt att du kom dig hem trots det hemska väglaget och olidliga timmar i den bilen! Glad i dig! (norskt uttryck) Puss

2009-07-18 @ 10:24:05
URL: http://kenzosplace.blogg.se/
Postat av: Sven

Gott att du är tillbaka helskinnad. Skall aldrig klaga på bilköerna här hemma. Lycka till med rapporten.

2009-07-18 @ 12:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0