One night in Bangkok

Nu sitter jag o äter hotellfrukost och surfar! Hotellet är jättefint (men det är ju egentligen alla hotell här i BKK)....och jag försöker anpassa mig till storstadspulsen. Igår kväll var jag trött som en gnu men kunde bara inte stanna inne på mitt mysiga rum när jag i denna stad har allt man kan tänka sig serverat på ett silverfat. Jag tog skytrain till ett gigantiskt shoppingcentrum med massa våningar med bio längst upp. De spelade ABBA hela kvällen och även Agnes så jag kände mig rätt hemma! Blev inget shoppat förutom ett nagellack på Make up Store (som ju för övrigt är svenskt och jag kunde lika gärna köpt det hemma...). Idag blir det ännu ett shoppingcentrum, MBK.

Ja, det är verkligen "från en värld till en annan". Jag är faktiskt inte riktigt "eld och lågor" över att vara här i BKK. Mycket beror på att jag fortfarande är väldigt trött, jag är lite förvirrad (ena dagen bor jag ute i bushen, andra dagen i en metropol), jag har lämnat Salavan, jag börjar förbereda mig mentalt på att komma hem (och som jag längtat!)...... Idag blir det shopping och imorgon kanske jag får leta upp ett trevligt ställe där jag kan få massage och lite manikyr och kanske en klippning.  Ingen sightseeing, det har jag fått tillräckligt av i Laos. Nu är det bara yta som gäller! Det är hög tid att stiga in i the material world and be the material girl!

Kommentarer
Postat av: Sujeela

Detta är du verkligen värd efter alla tårar, allt slit och kämpande!!! Nu ska du bara njuta och vara stolt över dig själv! Jag är väldigt stolt över dig och nu när du klarat detta så klarar du allt!!! Nu är det bara dags att komma hem och krama om alla dina nära och kära som tänkt på dig varje dag! Kram på dig gumman!

2009-07-27 @ 16:41:15
URL: http://kenzosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0