Hello Vientiane!


Frukost: Sandwich på FULLKORNSBRÖD, banana&pineapple fruitshake, varm sojamjölks-choklad och en STOR varm banana cake. I’m lovin it! Men faktiskt är jag inte i Bangkok ännu. Sitter på favoritcaféet Joma i Vientiane (Scandinavian bakery kommer på en välförtjänt andra plats).

Tog nattbussen igår från Pakse. Innan jag steg på åt jag och Amphone en sista ”pakse-pizza” (ni som har hängt med ett tag förstår min kärlek till denna pizza). På nattbussen bokade jag två bäddar så att jag skulle slippa ligga bredvid någon främling (men egentligen är det ju ingenting att sova bredvid en främling i jämförelse med sovsituationen i fält).

Klockan är runt halvnio och jag har redan bondat med en kvinna som jobbar för WHO och precis skickat ner några epidemiologer till Salavan och hon fick höra att barnen äter jord för att de är så hungriga. Detta är inget jag direkt upptäckt under min research men en sak är ju säkert: Salavan behöver en dos rejäl uppmärksamhet på nutritionsfronten. Förhoppningsvis kan min rapport hjälpa till på traven. Nu ska jag göra lite shopping här i Vientiane. Planet till Bangkok går klockan 14. Och i Bangkok har jag bokat lyxigt hotell (http://www.silqbkk.com/). Från en värld till en annan… Och just nu känns det. Mår lite illa efter min brakfrukost här på caféet, är nog inte riktigt van vid sådana här kulinariska upplevelser.

Smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0