Dags för fält!

Nu är det åter dags för fält och den allra sista fälttrippen!

Denna gång åker jag med School Feeding gänget som ska ha "village-training" där folket i byarna får lära sig det mesta om School Feeding. Allt från hur "corn-soya blend" tillagas (detta är en vitamin och mineralrik blandning som eleverna serveras i skolan) till hur alla formulär ska fyllas i och till hur det fungerar med "take-home rations" (eleverna får ju även ris, olja och konserverad fisk med sig hem vid varje terminsslut, som en liten muta så att föräldrarna ska skicka barnen till skolan).
Jag ska mest syssla med min nutrition research men får väl kanske även assistera vid grytorna!

Jag är tillbaka 17 juli, vi ses då!


Kommentarer
Postat av: Sven

Lycka till i fält! Verkar vara viktigt och meningfullt arbete. Handlar ju om mat och överlevnad. Hoppas du får ihop underlag till rapporten.

2009-07-06 @ 16:47:35
Postat av: Hanna

Tänk att ditt äventyr snart är över! Har varit jättekul att följa dig här! Nu åker jag snart så vi hinner inte ses innan jag sticker men när jag kommer hem ser jag fram emot en lång fika!

2009-07-18 @ 09:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0