Sabai dee (hej) from Pakse

Idag gav jag upp...i alla fall for en liten stund. Inga pengar, inget vatten och ingen god mat. Ar i Pakse over helgen for att gora lite arenden. Var tvungen att ta ut pengar har eftersom de inte tar kort i Salavan men olyckligtvis fungerade inte mitt kort i automaterna. Hade mor pa telefon som i sin tur hade SEB pa telefon som sa att det inte var nagot fel...Till slut fick jag skjuts av en snall kille till massa automater runt om i staden och nagon timma senare var jag 3 milljoner kip rikare. Snacka om tjock planbok (pengaproblemet fixat). Och sedan har jag atit god indisk mat med en fransman (matproblemet fixat) och det atersta att se om vattnet kommit tillbaka hemma i huset imorgon. I morse tvattade jag haret med dyrbart flaskvatten. Mitt framsta arende ar att kopa en sovsack som jag ska ha med mig ut i faltet. Har gatt runt hela eftermiddagen och fragat efter tong noon (sovsack) men utan framgang. Kopte i stallet en t-shirt med texten " Rich man is better than smart man". De har valdigt roliga formuleringar pa tishorna har och man far sig ett gott skratt.

Ha en trevlig kvall nar det blir dags for det!

Kommentarer
Postat av: Katarina o Roger

Hej igen! Hoppas att hotellet är bra med mycket rinnande varmt och kallt vatten samt god mat. Vi har ätit gott o ska snart se på TV. Längtar efter dig. Ses ganska snart ändå. Tiden går fort när man jobbar med något angeläget. Pussar o kramar R o k

2009-02-28 @ 19:29:17
URL: http://fromesswithlove.blogg.se/
Postat av: Ann

Har läst dina äventyr i veckan. Verkar räcka till en månad! Lycka till med fältarbetet och tack för att jag får följa med i ditt nya liv.Det är så intressant att läsa och se bilderna du tagit. Kram från Ann

2009-02-28 @ 20:29:43
Postat av: Monica

Money, money, money...

Money makes the world go round...

Om jag hade pengar...

Hoppas du hittat en säck.

Puss o kram



2009-03-01 @ 10:25:47
Postat av: Sophie

Lycka till stumpan med allt! Tänker på dig här bland all snö! Kan du inte skicka upp lite sol till oss? Vi kan gärna byta bort snön här mot lite sol...inga problem! Take care! Puss

2009-03-03 @ 13:39:37
URL: http://kenzosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0