Uppdatering från helgen

Helgen spenderades i Salavan med omnejd… Jag och HJ begav oss på söndagen till Tat Lo, en liten by ca 30 km från Salavan. Syftet var att få se vattenfall (i alla fall ett litet sådant)! Och efter en lång tur på moppe var vi framme. Första stoppet blev middag och jag beställde french frieD (inte fries, utan här friteras fransmännen, vill lao-folket hämnas efter indokina-kriget kanske…) och det var sååååå gott! Efter en vecka med lao-mat behövde mina smaklökar detta.


Kokosnöts-paus! Det ser dock mer exotiskt ut än vad det smakar...


 


Utsikt från restaurangen



Elefant!

I floden badade många söta lao-barn och en del påklädda vuxna samt lite munkar här och där. Kände mig inte riktigt bekväm att sätta på bikinin och slänga mig i vattnet. För att komma till vattenfallet var vi tvungna att klättra på klippor varvat med lite gång i vattnet. Vi var väl inte direkt utrustade för denna vandring. Flipflops och icke vattentät rygga full med elektronik var lite risky business. Jag plumsade i vattnet endast en gång och fick ju faktiskt mig då ett bad i alla fall. Ingen skada skedd gällande kameror, mobiler, ipodar och annat krafs. Min Lonely Planet är dock numera lite bucklig. Men det hör väl till. Till slut var vi framme och det var en vacker syn!



Vad är grejen med asiater och peace-tecknet????



Vattenkraft är något som ständigt utvecklas i Laos, och det är lätt att förstå varför.



En liten djungelpojke...



En trött och uppgiven HJ

Och sen skulle vi tillbaka också…gassande sol och trötta muskler…jobbigt! Dagen avslutades med en fruktshake och jag konstaterade att jag borde röra på mig mer och låta musklerna få jobba lite. Här åks det moppe vart man än ska och dagarna spenderas ofta sittandes på kontoret. Men det blir nog ändring på det när det är dags för the field trips. På söndagskvällen åkte vi till marknaden och jag köpte en ny fläkt! Så de senaste nätterna har jag sovit jättegott och har inte ens märkt av den där irriterade tuppen. Om jag bara ska klaga lite igen så väcktes jag idag av en hammare (små gubbar med rishattar som renoverar huset) vid halvsju. Men detta är bättre än en tupp mitt i natten.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Åh, vilken söt elefant....hoppas dom var snälla mot den och inte slog den i huvudet med en hammare som dom gjorde när jag var i Thailand...dumma människor!

Pappa åker till thailand nästa vecka och ska vara borta i 2 månader, vet inte var han ska exakt men det kan ju hända att han kommer att vara ganska nära dig! Åh, nu vill jag åka ner och hälsa på dig!

Hoppas att du har det bra....Trivs du?

Kram Sofiproppen

2009-02-24 @ 11:13:02
URL: http://kenzosplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Monster vill ha!!! Att få se en levande elefant. Skulle ge mycket för det. Var den lika klok runt och i ögonen som jag föreställer mig? K är allt lite tokig hon... Vattenfallet ser vackert och svalkande ut, däremot verkar det som om det var tungt att ta sig upp. Det är roligt att få följa dina helgäventyr och din slitsamma vardag. R o jag ska äta lite kvällamat nu. Hoppas även du fått något närande o gott i dig idag. Puss o kram R o K

2009-02-24 @ 18:53:04
Postat av: Sara

Hej Söta!!

Har äntligen hittat hit till din blogg. (fick i o f sig reda på det i lördags av emma :) ) Ville bara säga hej o heja på och tacka för intressant läsning. Roligt att få följa med på färden. Ha de bra vännen! många kramar Sara

2009-02-24 @ 20:14:32
Postat av: Kirsten

Hej Sanna.

Kul att läsa om hur du har det i bushen.

Hälsningar Kirsten.

2009-02-24 @ 23:06:41
Postat av: Monica

Man tror inte det är sant, att du sett en elefant! Allt ser ju paradisiskt ut och du är verkligen värd sådant avbrott i vardagen. Tänk att frites kan smaka så gott! Puss o kram

2009-02-25 @ 10:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0