Och någon borde spreja mig till döds...

En liten bekännelse: I onsdags morse sprejade (med elakt kackerlacksmedel) jag en stor lurvig spindel till döds...och efter det har jag haft två otursdagar på raken. Onsdagskvällen låste jag ju ute mig från mitt rum och på torsdagskvällen blev det strömavbrott och vattenavbrott. Detta betydde att det inte gick att kyla ner sig på något vis, varken med fläkt eller kall dusch. Det gick verkligen inte att sova, det var hemskt. Till slut låg vi i sängen med halvkalla vattenflaskor från det än så länge kalla kylskåpet. Så den enda lösningen var att leta upp ett guesthouse. Så sent på onsdagskvällen körde vi runt på moppen (det var dock väldigt svalkande!) och letade guesthouse. Och till slut fick vi ett rum och kunde sova gott. Morgonen därpå var det enda vi kunde tänka på var duscha. Men el- och vattenavbrottet hade visst spridit sig hit så det blev inget med det. Och hemma var det samma visa. Och vi har fortfarande inget vatten... Så jag kommer aldrig med döda en spindel (om det inte är absolut nödfall). Och citerar här några rader från Håkan Hellströms låt "Jag var bara inte gjord för dessa dar ":
" Jag sköt en hund när jag var fem. Gud minns mitt namn i himlen. Så nu är jag en hund själv. Och någon borde skjuta mig."

Ska bara tillägga att jag tror att denna spindel var väldigt elak för sedan såg jag en liten babyödla på golvet som inte hade kvar sin svans (den låg bredvid...) och jag tror att det var spindeln som var lite hungrig. Där låg ödlan på rygg och såg ut att lida väldigt mycket... så resten får ni lista ut själva.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Trots att du vet hur jag är så tror jag nog att du gjorde det enda rätta med den där spindeln, samt att oturen kan komma ändå...Men tycker synd om dig, låter som du nästan aldrig får en natts ostörd sömn. mänga kramar från K

2009-02-27 @ 12:37:39
URL: http://fromesswithlove.blogg.se/
Postat av: Monica

Spidergirl,

keep on killing!

2009-03-01 @ 10:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0