Vårtecken!

När jag pratar med nära och kära hemifrån är det en del prat om våren och blommande forsythia (har fått se via webcam i mammas trädgård...) och krokus. Tänkte därför att jag också skulle bjuda på lite vårtecken från min bakgård i  Laos, eller kanske snarare "regnperiods-tecken". Här finns ju bara två årstider: regnperiod och torrsäsong.

 


Jag har väldigt ogröna fingrar men jag tror att detta är ett blommande tamarind-träd. Tamarind är en ärtväxt (tack wikipedia!) och på marken ser ni ärtskidorna. Detta är vår bakgård.




Grannarna har ett mangoträd som lyckligtvis har några grenar som faller över muren till vår bakgård. Hoppas att dessa frukter snart mognar. Det är mer exotiskt att kunna gå ut i trädgården och plocka solmogna mangofrukter än tradiga sura krusbär...



Vi har även två stora palmer med kokosnötter!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0