Bloggen tar en ny vändning

Nu har jag jobbat undan lite. Min projektplan är reviderad och studien kommer nu att inriktas mer på dietary intake och nutritional value. Och orsakerna till malnutrition Mindre food security och annat som inte är direkt relaterat till nutrition. Resurserna i fält är begränsade så jag har fått göra studien lite mindre omfattande. Det känns bra. Nu återstår bara att skriva en bakgrund om malnutrition i södra Laos. Har packat ner några artiklar och rapporter i resväskan (jag är väl den enda som har resväska bland alla backpackers på flygplatsen....) som jag kanske kanske kanske kommer att läsa under semestern.

Engelska-lektionen gick bra igår men har nu diskuterat studenten som inte kan alfabetet med chefen. Det blir någon lao-människa på kontoret som får ta hand om undervisningen för hans del. Det är ju hur svårt som helst att lära en person att läsa...försökte få honom att läsa ordet hello. Det gick åt skogen. Lektionerna kommer att bli något lättare framöver!

Allt är packat och klart inför Thailand. Bussen går 16.30 mot Pakse idag så snart är jag out of here!!!

Nu tar bloggen en ny vändning. Blir inget snack om någon nutritionsstudie eller om kontoret på ett tag. Nu är det turkost vatten, paraplydrinkar och solbränna som gäller!

Kommentarer
Postat av: Anne

kommer du hem så vi kan gå på detta tillsammans??



http://vegomassan.org/



kram!



(i helgen ska jag vara med på Patricia spelning, fast bara charleston, i Götet, är det nostalgi eller nostalgi???)

2009-04-22 @ 15:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0