Confessions of a shopaholic...och lite kidneybonor i glassen

Nu ar det bara nagra dagar kvar innan det blir dags for Laos igen. Och med mig tillbaka kommer jag att ha varldens basta skafferi! Har hittat kikartor, sojaprotein, allbran, tahini, wasa knackebrod...Och dessutom hade Sophie med sig trevliga saker som linfron, kanelgifflar (dock redan uppatna) och tortillabrod. Vilken fest det blir back in Salavan! Kopte aven nagra valdigt omgona avokados idag som nog blir atklara nasta vecka. Fragan ar bara hur jag ska fa med mig allt, har ju aven shoppat en del skor har. Vem kan motsta att inte handla skor i en affar dar alla skor kostar 50 kr? Jag lever la dolce vita for fullt. I Laos blir det andra bullar... Kanske ar bra for mitt shopaholic-beteende som jag utvecklat har i Hua hin (fast manga av mina shoppingrundor gar ut pa att hita sa mycket falang (western)-mat som mojligt och da raknas det val inte...).

Idag skulle jag ata en av dagens obligatoriska glassar. Tog en glass ur GB-glassboxen (fast Thailands motsvarighet) och glassdamen sa att det var kokosglass. Mums! Men sedan upptackte jag typ kidneybonor i min glass....det smakade inte gott. Dietisten i mig tyckte dock detta var valdigt spannande! Kunde det verkligen vara kidneybonor i min glass? Detta blev bekraftat av glassdamen och glassen hamnade i soptunnan. Kopte en Cornetto jordgubb istallet, alltid ett sakert kort. Och definitivt utan fiber!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Maten lär väl räcka tiden ut i Laos??? Bra att unna sig saker, som papsen säger. Du har nog ärvt ett beteende angående shopping där... Nu är vi lediga i tre hela dagar och det känns ljuvligt. Sommarsol o grönska. Vi får höras när du är tillbaka på kontoret. Har försökt Skype to go några gånger utan att lyckas, men det tar vi sen. Roligt att läsa att du har det bra och njuter av livet tillsammans med goda vänner. Puss, puss

2009-04-30 @ 17:04:55
Postat av: FRida

Vad härligt att du får lyxklira lite. I går hörde jag på p3 där dom hade en glasslista. Hummerglass, ankleverglass, räkglass (från japan), pizzaglass (Italiensk), Hamburgerglass och baconglass hade dom bland annat. tyckte att där saknades ett vegetariskt alternativ på knäppa glass listan och det verkar thailändarna också tyckt. Kidneybönsglass spännande!

HOppas hemfärden tilbaka till Salavan går bra så får vi skypa sen så du kan berätta lite

puss o kram

2009-05-03 @ 17:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0