Idag har jag googlat grönsaker!

Idag söndag har jag suttit och arbetat med projektet. Har sammanställt data som jag samlade in senast i fält. Det går väl hyfsat. Dagen har även gått åt till att googla lite olika grönsaker... Vilken färg har egentligen pumpablad? Hur odlas cassava? Vad är näringsinnehållet i ormbunke?

Har kännt mig lite hängig de senaste dagarna och som vanligt tror jag att jag fått en släng av dengue eller malaria. Men jag har ju faktiskt ingen feber (tar tempen lite då och då) så det borde vara lugnt. Jag såg en denguemygga i duschen när jag var på 4000 islands och inbillar mig att den har smittat mig... Denguemyggorna kännetecknas av att de har vita prickar på benen och de gillar att vara i fuktiga miljöer.

Men annars är jag vid gott mod och det blir nog några tuffa dagar på kontoret innan jag beger mig på en välförtjänt semester till Thailand. Mycket som ska fixas med projektet innan dess. Jag ska äntligen få diskutera med chefen vilka metoder jag ska använda och dessutom diskutera det viktigaste, nämligen syftet... Det är ganska flummigt på den fronten just nu. Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Katarina

Prata med syster, innan du åker till Thailand! Så blir du lugn o glad o kan njuta av din semester. Tror bara hon blir stolt o glad över att du har tilltro till henne. Solen börjar leta sig fram även till Förslöv o jag har suttit ute en stund, nollgradigt under häcken, sommarvärme i ansiktet, så som det är hemmavid denna årstid. Vi hörs på olika vägar när vi kan. Kramar o pussar från K

2009-04-19 @ 15:33:06
Postat av: madde

ha nu en underbar semester i Thailand! det är du värd gumman!

tänker på dig!

puss o kram

2009-04-19 @ 15:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0