Ska jag köpa en ugn?

Då är jag tillbaka på min blåa kontorsstol. Full aktivitet på laptopen. Laddar ner dagens DN, iTunes spelar lite uppiggande ABBA, Skypen är redo för samtal, massa öppna word-dokument med allt från rapporter till enkäter. Air condition är inställd på ca 20 grader, det är en varm dag idag. De gula post-it lapparna har redan blivit några stycken. Jag har kommit tillbaka från lunch hos den australienska familjen. Nybakat bröd! Fick även träffa ett franskt par som flyttat hit nyligen, jättetrevliga. Det blev en del snack om köttbullar, lingonsylt och vikingar.

Och det här med nybakat bröd. Fick även hembakad banankaka med kanel på toppen, dagens tips! Funderar på att införskaffa en liten ugn. Franskarna hade köpt en i Thailand för ca 500 kronor. Kanske blir lite jobbigt att släpa en ugn ända från Thailand. Fast då skulle jag ju inte ta den på flyget utan köpa den i Ubon (stad nära gränsen) på vägen hem. Oroa dig inte Sophie, jag ska inte blanda in dig i min ugn-jakt...  Men sedan måste jag kånka på ugnen från Ubon till Pakse och sen till Salavan. Hmmm, får fundera på detta. Kanske är det helknäppt att köpa en ugn, jag har ju tänkt att försöka bli lite mer easygoing här och kanske leva lite mer asketiskt. Med tanke på att jag redan har en mixer så är väl det redan kört på den fronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0