Jag skiter i alla vattenfall och delfiner!

Solbrannan har lagt sig nagot men igar fick jag bada med t-shirt + tantig solhatt (den enda som  jag hittade). Jag hade ingen lust att utforska nagra vattenfall eller delfiner (de finns har!) eftersom jag brannt mig pa knana, handerna och pannan vilket ar svart att skydda. Sa gardagen spenderades i vattnet och i hangmattan med kall Beerlao. Jag bor pa ett trevligt stalle med bungalows och en superbra restaurang. Jag har sallskap av massa backpackers och vi ater gott och relaxar. Jag marker inte av Lao nyar sa valdigt mycket har. Det ar en hel del action i templet och de spelar hog musik och tvattar sina buddhor men annars har det varit ganska lugnt med firandet.

Idag tankte jag ge mig ut till vattenfallen men brannan ar fortfarande i ett kritiskt stadie sa det blir nog at relaxa och att ata god mat idag igen! Jag kan ju alltid aka tillbaka hit, det ar ju inte sa langt fran Pakse. Sa jag tror jag skiter i alla vattenfall och delfiner... Fokuserar pa hangmattan och pumpkin burgers istallet!

Nyss har jag ansokt (alltid i sista minuten...) till masterprogrammet i Public Health i Malmo, just in case. Vet inte vad jag far for mig i host eller hur arbetsmarknaden ser ut. Och trots att jag manga ganger tycker att mitt projekt har ar pest och pina har jag anda fatt mersmak for denna typ av arbete. Hade varit intressant att lara mig mer inom det aven om det ar kunskap jag kanske skulle haft INNAN jag kom hit. Jag har markt att det inte racker med bara kunskap inom nutrition utan att man aven behover folkhalso-perspektivet.

Nu ska jag vandra tillbaka till mitt place och ta ett dopp i Mekongen och sedan lunch! Imorgon bitti aker jag tillbaka till Pakse och pa eftermiddagen till Salavan. Kontoret vantar pa mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0