Fran kontorsratta (med prick) till backpacker

Nu ar jag pa plats! Kom hit vid halv elva i morse. Minibuss fran Pakse och sedan bat over till Don Khong, den storsta on har i Four thousand islands. Checkade in pa ett guesthouse och hyrde sedan en cykel. Har cyklat runt on, ca 3mil, och nu ar jag trott…. Cykeln var inte den basta. Inga vaxlar och hard sadel. Men det var harligt anda. Stannade pa vagen nagra ganger och umgicks med lokalbefolkningen och drack Pepsi.

Imorgon borjar Lao nyar och detta innebar vattenkrig! Och kidsen har redan borjat och jag har blivit neddrankt tva ganger…sadar kul men det ar bara att keep smiling! Det ar ju bara nyar en gang om aret.

Har aven jobbat pa brannan. Dock ofrivilligt. Har smorjt in mig som en galning idag men lika snabbt forsvinner det pga att det ar sa svettigt. Glomde att smorja in handerna sa for forsta gangen I mitt liv tror jag sa har jag brannt mina hander. Dessutom har jag fatt en snygg bonnabranna pa mina knan…

Imorgon ska jag vidare soderut (fortfarande Four thousand islands). Hoppas fa se vattenfall! Aker nog tillbaka till Pakse pa onsdag. Det var allt for denna gang. Nu ska backpackern relaxa!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Kul att läsa om dina äventyr. Är det inte en liten författare vi börjar ana i ditt skrivande? Tror nog det. Kan bli en bok nångång i framtiden kanske...Skönt att höra att du mår bra. Jag hade dock inte cyklat tre mil frivilligt i den hettan! Men kommer faktiskt ihåg hur det var att vara ung, stark och vältränad! Många hälsningar, kramar o pussar från pa, ka, ma o te

2009-04-13 @ 11:01:59
URL: http://fromesswithlove.blogg.se/
Postat av: Sophie

Din galning!!! 3 mil i den där värmen, det är duktigt alltså! Fick ditt mess ang oroligheterna i Thailand...men det går säkert bra! Vi ska ju inte in i stan utan direkt vidare! Bränn dig inte för mycket i solen nu så att du får brännskador när jag kommer, tråkigt om du flagar och får blåsor! Det låter väldigt härligt i alla fall och kul att du utforskar ön;) Jag mailar dig snart ang resan! Puss

2009-04-13 @ 21:08:17
URL: http://kenzosplace.blogg.se/
Postat av: Monica

Gott Nytt Lao År på dig sötnos! Njut av sol och bad och snart är du i Thailand. Nu lugnare där igen.

Puss o kram

2009-04-14 @ 08:17:40
Postat av: Anne

och jag trodde jag var duktig som cyklade malmö-lund tor igår, men din 3 milare slår detta, tror Sanna blivit hurtbulle.



Efter att ha varit i solen i söndags hade jag ett rött horisntellt streck i pannan om ca 1 cm i tjocklek, härligt.... så jag förstår att solen tar (varför blir man förvånad varje år?)



gillar det faktum att de slänger vattenballonger på varandra också, istället för att skjuta raketer i luften eller skjuta raketer på varandra kanske?



aja, glöm inte ta en massa bilder på vattenfallen.



kramar

2009-04-14 @ 16:55:52
Postat av: Emma H

Sannisen!

Du gjorde min dag! Jag blev så glad när jag fick höra din röst. Vill ge dig den största kramen någonsin.



Kul att du ska till Thailand, lite äkta svennesemester är du mer än förtjänt av min Laoböna. Njut sista dagarna av de tusen öarna! Vi skypas på lördag.



Kramkramkramkramkram

2009-04-14 @ 19:17:24
Postat av: Ann

Vattenkrig - i Indien kastade de färg på varandra. Även piloten hade färgfläckar på uniformen. Ha det bra och tack för dina målande beskrivningar. Kram!

2009-04-15 @ 23:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0