Förvirrad...

När jag var ute i fält funkade det inte riktigt med min studie. Jag behöver ganska mycket tid till att intervjua och att få intervjuerna översatta. Field monitors har ju massa andra saker de måste göra i fält så det funkar inte praktiskt att de ska hjälpa mig också. I alla fall kan de inte ge mig den tid jag behöver. Så detta betyder att jag måste ändra riktning på mitt projekt. Det är ganska omfattande just nu och innehåller många områden som jag vill undersöka. Som insamlingsinstrument har jag gjort ett dietary diversity formulär samt intervjufrågor inom olika nutritionsrelaterade områden. Detta måste bantas ner ordentligt om det ska funka. Jag tänker att jag får göra det så enkelt som möjligt och använda en så kallad diet history metod där de får redogöra hur kosten ser ut normalt sett. Det blir en ganska öppen intervju där jag får lägga till frågor om måltidsfrekvens, hur ofta de äter vissa livsmedel, food security och skillnader inom olika säsonger. Jag provade denna strategi i fält och det fungerade rätt bra. Men det återstår att se hur jag kan använda denna information.

Så idag har jag funderat och funderat....men sedan blev jag helt tokig på att fundera så jag ringde tjejen som är ansvarig för the nutrition unit på huvudkontoret. Jag förklarade min nya strategi men det verkar som om hon ändå tycker jag ska hålla mig till den gamla planen men med vissa ändringar.  JAG ÄR FÖRVIRRAD! Hon tycker dock att om denna studie nu är så viktig här nere så bör jag ha folk som verkligen kan hjälpa mig i fält.  Nästa steg är att diskutera med chefen - allt från min nya strategi till att jag behöver mer hjälp i fält. Men chefen är tyvärr på semester i två veckor... Men å andra sidan ger det mig lite extra tid att fundera...och bli ännu mer förvirrad...eller förhoppningsvis komma på hur jag ska gå vidare.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jobbigt att vara förvirrad men du fixar det säkert! Du får hitta en snäll liten tolk! Härligt med vårtecken! Puss

2009-04-07 @ 09:21:00
URL: http://kenzosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0