Dags för fält!

Mötet gick bra igår och idag på morgonen innan jag ger mig ut i fält ska jag och chefen diskutera projektet närmare. Hoppas detta ska gå bra.

Klockan 9.00 bär det av till Tahoy district i Salavan provinsen. Det blir en 6  timmar lång bilfärd på bumpy roads, men det är jag van vid nu. Denna gång slipper vi vandra som galningar utan kommer att få åka bil mellan byarna. Lite mer bekvämt! Och jag laddar inför min research och har med mig en hel ryggsäck med papper...det gäller att vara organiserad. Jag ska åka med Amphone som är field monitor för Food for work. Jag kommer främst fokusera på min studie men även hjälpa henne med olika saker. Förra gången i fält fick jag vara med om School Feeding aktiviteter och denna gång kommer jag få ta del av hur de andra projekten funkar i fält. Och självklart har jag på mina dietist-glasögon och allt kommer att granskas utifrån nutritionsperspektivet!

Idag känner jag mig väldigt glad för jag fick en trevlig nyhet i morse på mailen men jag avslöjar inget ännu, får hoppas allt klaffar först. Nu blev ni nyfikna, va? Det gäller ju att ha lite cliffhangers i bloggen så att läsarna hänger kvar.
Jag håller alla tummar och tår...

Jag tänkte att jag skulle dra till med ett aprilskämt på bloggen men eftersom jag inte kommer hinna säga april, april så vill jag inte lura er ända till söndag när jag kommer tillbaka från fält igen. I Laos luras man också den första april så det gäller att vara på sin vakt idag!

Bloggen får vila tills på söndag då jag är tillbaka från fält. Hoppas kunna uppdatera då!
Ses snart!



Kommentarer
Postat av: Anne

hej gumman



varit dålig på att läsa på ett tag.... dansen, är det något du kan starta upp kurser i via abf i malmö sen eller? och vad härligt det ser ut med allt. Du har verkligen en vardag där. handlar mat, cyklar, är på jobbet, sjunger kareoke (!)

önskaar dig lycka i fält, inga aprilskämt tack, hade du skämtat om att du kom hem hade man bara blivit besviken på söndag när du avslöjat att det var på skoj.



sköt om dig



kramar

2009-04-01 @ 08:09:46
Postat av: Katarina

Hej sötnos!!

Lycka till med allt. Jag tror att jag vet vad det glädjande beskedet är, men jag avslöjar heller inget förrän du är tillbaka! Puss från K

2009-04-01 @ 09:14:59
URL: http://fromesswithlove.blogg.se/
Postat av: Emma

Lycka till vännen!

Kramkram

2009-04-01 @ 14:53:08
Postat av: Eva

2009-04-02 @ 13:53:43
Postat av: eva

Hej Gumman!

Fantastiskt blogg! Du skriver så trevligt och spännande! Rapporten är så att säga färdig så du kan bara vila när du kommer hem. Om du tror att jag kan vara till någon hjälp i "nutritionssammanhangen" så ställer jag naturligtvis uppp (en gammal uv som gjort en del frågeformulär). Jag är ju så att säga ledig just nu!!

Jag tror jag vet din hemlis. Det blir toppen!

Tur att du reste!

Första timmen i galgen är alltid värst.

Jättekram

Moster Eva

2009-04-02 @ 14:04:04
Postat av: Ann

Du behöver inga cliffhangers eller "kill your darlings", för vi följer allt du gör med stort intresse. Så spännande och exotiskt, men jag förstår att det är tufft också! Kram!

2009-04-07 @ 23:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0